Газов инжекцион дизелов автомобил

Оценка: 3.7 от 40 гласа

Газовия инжекцион монтиран на дизелов автомобил използва всички оригинални части на дизеловия двигател. Допълнителните части могат да се видят по-долу. Позиционирането очевидно е различно за товарните автомобили, но принципите остават същите.

  • LPG (пропан-бутан) резервоар за гориво/ бутилка газ
  • Бързи връзки
  • Датчици и превключвател за гориво
  • LPG звено за електронно управление/ компютър на газовия инжекцион
  • Газови инжектори
  • Изпарител
  • Соленоиден клапан

За разлика от бензиновите автомобили, при дизеловите двигател няма искра и всъщност се използва дизела за възпламеняване на газта. Системата в своята цялост, не е сложна. Пропан-бутана постъпва в двигателя, заедно с въздуха и се смесва с него преди да влязе във всмукателния колектор. При автомобили с турбо и турбо-интеркулер, се използва подобна система, но в този случай газта се вкарва в двигателя с малко по-високо налягане от това във всмукателния колектор.

Предимства на газовия инжекцион за дизелов автомобил:

Използването на пропан-бутан при дизеловите автомобили има редица предимства. 

  • Пълното изгаряне на дизеловото гориво, за разлика от обикновения двигател, където налице е изгаряне на горивото само около 80% .
  • Няма черен дим от изгорелите газове на изхода на ауспуха.
  • Количеството на вредните емисии значително е намалено.
  • Спестявате до 25% от разходите за гориво.
  • Поради естеството на условията, при които изгаря газта има леко увеличение на мощността. Ние се опитваме да го поддържаме под 10%, за да се предотврати повреда на двигателя или скоростната кутия.
  • Както е доказано при бензиновите / LPG двигатели, поради цялостното изгаряне на горивото са по-чисти. LPG всъщност почиства двигателя, като по този начин удължава живота му.

Местоположението на резервоара може практически да е на всяко място, където може да се побере. Резервоарите са по-малки в сравнение с тези при бензиновите автомобили, понеже е необходимо по-малко количество газ. Обикновено пълнителя за газ е към резервоара, който е разположен в предната част на превозното средство. Системата се контролира чрез електронен превключвател с датчик, който отчита нивото на газ в резервоара и може да се види в купето. Газта се контролира чрез редуктор, който контролира количеството на газ, влизащ в двигателя и се загрява чрез водните тръби в превозното средство. При автомобили с турбо, се измерва налягането на турбината и според него се регулира количеството постъпваща газ.

Системата има много вградени мерки за безопасност. В случай на липса на газ, има вградено електронно затваряне на резервоара.