Газов инжекцион за FSI GDI TSI

Оценка: 3.8 от 20 гласа

Може ли да се монтира газов инжекцион на коли с директно впръскване FSI/GDI/TSI?

Отговора на този въпрос е ДА и то с GASITALY F5 DIRECT INJECTION  газов инжекцион за автомобили с директно впръскване за двигатели - TSI/FSI/GDI

Какво представлява бензиновия инжекцион на двигатели с директно впръскване?

Двигател с директно впръскванеБензиновият инжекцион за директно впръскване (GDI) е вид горивно впръскване при автомобили с бензинов двигател. Бензинът е под високо налягане и се впръсква посредством инжекторна рейка директно в горивната камера на всеки цилиндър, за разлика от конвенционалното многоточково впръскване на гориво в смукателния колектор или в цилиндровия порт.

 

Примерен FSI мотор е 2.0 FSI - 110kW (150 hp), който се монтира на следните автомобили:
AUDI A3 
SEAT ALTEA 
SEAT TOLEDO 
SEAT LEON 
SKODA OCTAVIA 
VW GOLF 5 - с газова уредба
VW PASSAT 5 
VW TOURAN 
VW EOS 

Директното впръскване позволява прецизен контрол на количеството гориво и времето на цикъла, през който се инжектира в цилиндъра. По този начин, за максимална мощност е възможно да се инжектира цялото количество гориво в смукателния колектор, докато за работа при по-малко натоварване, максимална икономичност (горене в условия на бедна смес), е възможно да се инжектира по-малко количество гориво по време на такта на сгъстяване.

 

Основните предимства на двигател GDI са минимизиране разхода на гориво и висока мощност. В допълнение, охлаждащият ефект на впръскваното гориво и по-равномерно разпределената горивна смес позволяват по-агресивни криви на времената на запалване. Нивата на вредните емисиите може също така да бъдат по-точно контролирани.

Системата за подаване на гориво използва помпа с високо налягане за подаване на горивото (с тласък 50 ÷ 200 бара) в бензиновата рейка, която захранва инжекторите. Бензиновата рейка е е достатъчно голяма, така че колебанията на налягането в нея да се сведат до минимум при отваряне на инжекторите. Налягането на горивото в бензиновата рейка е контролирано от електронно-управляван байпас клапан, който променя потока гориво за да поддържа еднакво налягане. Този клапан се управлява чрез широчинно-импулсна модулация от електронния блок за управление (ECU), който взима информаця от датчик за налягането на горивото в бензиновата рейка.

Газов инжекцион за TSI/FSIGDIИнжектор: в сравнение със стандартна порт система за впръскване на гориво, инжекциона с директно впръскване трябва да може да работи при огромно налягане на гориво, както и да инжектира големи количества гориво за много кратки интервали от време.

Причината за намаляването на времето, при което може да се извърши инжектиране, се дължи на факта, че цялото инжектиране понякога трябва да стане само с част от горивото необходимо за този такт. Изисквания за горивото при празен ход може да намали времето за отваряне на инжектора до само 0,4 милисекунди.

Разлики между директното впръскване(TSI/FSI/GDI) и традиционнотоГлавни разлики с традиционното многоточково впръскване и какво трябва да знаем при монтаж на газов инжекцион:

  • Бензиновите инжектори се намират в горивната камера.
     
  • Високо и променливо налягане в бензиновият инжектор/рейка ‘‘common rail‘‘.
     
  • Fuel Stratified Injection (FSI).
  • Променлива геометрия на всмукателните колектори.
  • Бензиновите инжектори работят с високо налягане и при висока температура:
  Необходимо е частично впръскване на бензин в режим на газ при някои състояноя на двигателя (високо натоварваневисоки обороти), за да се запази изправноста на бензиновите инжектори. Има и консумация на бензин и при режим на газ, която не могат да бъде предотвратена.
  •    Бензиновите инжектори се управляват в текущия режим (високо напрежение, висок ток с обратна връзка по ток и фин диагностичен контрол):
         Хардуера на електронния блок за управление (ECU) на газовия инжекцион за директно впръскване е доста различен от стандартния.

Бензинов инжектор на горивоВсеки вид бензинов инжектор се нуждае от специфична конфигурация на електронния блок за управление (ECUна газовия инжекцион, за да се поддържат в изправно състояние бензиновите инжектори (сложен напречен пререз на инжектор на електронно ниво).

  • Управлението на инжекторите с така наречения „пик енд холд” контрол става при високо напрежение и смяна на сигнала на положителния полюс. Положителните сигнали са общи за два чифта инжектори: (1-4, 2-3):

Не е възможно да се вземе сигнала от плюса на инжектора, датчикът за KOEO (двигател с бутон) трябва да се вземе от някъде другаде (например от запалителната бобина), като са необходими специални инструкции.

  • Налягането на горивото непрекъснато се контролира от регулатор и се следи от блок за управление (ECU) на горивото, който отчита показателите на датчика за налягане.

  • При режим на газ, инжекторите спират, няма подаване на бензин към рейката и блока за управление (ECU) чете неизправни стойности на налягането:

Блокът за управление (ECU) на газовия инжекцион симулира сигнал от датчик за налягането на бензиновата рейка в обичайните стойности и предотвратява засичане на грешка от компютъра на автомобила (ECU (MIL ON)). За да се получи правилна симулация, датчикът за отчитане на налягането трябва да бъде правилно свързан към блока за управление (ECU) на газовия инжекцион и се изисква OBD комуникация между компютъра на газовия инжекцион и този на автомобила.

  • Стратифициран режим на инжектиране се използва при някои превозни средства, за да се намали емисията от допълнително гориво по време на такта на сгъстяване.

  • Не е възможно да се вкарат газо-въздушни смеси във фазата на компресия и това предполага невъзможността автомобила да работи на газ в условие на стратифициран режим на инжектиране:

Някои локализирани условия, където се осъществява FSI стратегия, може да се персонализират и при тези условия газовата система трябва да работи в "режим на бензин". Има консумация на бензин и в режим на газ, която не може да бъде предотвратена.

Въпреки това, при някои приложения може да се използва специална процедура за симулация , за да се избегне допълнителна консумация на бензин при работа на газ, чрез инхибиране на FSI стратегията.

  • Много двигатели с директно впръскване имат различни видове всмукателни колектори: геометрията на всмукателните тръби може да се променя, докато двигателят работи, чрез въздействие върху специален дросел, намиращ се вътре в колекторите. Въздушният поток е оптимизиран в зависимост от състоянието на двигателя, като дава по-голяма мощност и въртящ момент, и намалява разхода на гориво.

Турбокомпресорът и други компресори са много често използвани при двигатели с директно впръскване за подобряване на показателите на двигателя:

Позиционирането на дюзата на колекторите е от изключително значение. Нужни са специални инструкции, за да направите отворите на колекторите в правилната позиция, както и за установяване на правилната посока на инжектирания газов поток.

В някои случаи са необходими специални тръби и дюзи, за да се оптимизира инжектирания газ през колекторите. Поставят се специални тръби в смукателните канали и се свързват с подходящи тръби към газовите инжектори.

Дължина на тръбите между газовите инжектори и всмукателния колектор, както и размера на дюзите на газовия инжектор се монтират в зависимост от специфичните характеристики на двигателя.

Изводи:

  • Винаги има минимална консумация на бензин при режим на газ, количеството на бензина зависи от характеристиките на двигателя и следователно е различно при различните превозни средства.

  • Симулацията на бензинови инжектори е най-специфичната работа при това приложение на газов инжекцион

  • За правилното свързване на датчиците са нужни специални инструкции за всеки тип двигател.

  • Позиционирането на дюзити на колекторите трябва да се направи в правилната позиция и в правилната посока на инжектирания газов поток.

Поради посочените по-горе причини...

  • Слагайте газови инжекциони само на превозни средства, одобрени от нашите техници и включени в нашия списък.

  • Следвайте стриктно схемите и инструкциите на нашият технически отдел.